Keliakiaviikon tapahtumia 3. - 10.9.2022

• 3.10.9.2022

La 3.9. klo 9-13 yhdistyksen esittelyä Tammelan torilla (Ilmarinkatu 10, Tampere). Semper tuotteista maistiaisia.

Ma 5.9. klo 10.30-14.30 yhdistyksen esittelyä OLKA-pisteellä (TAYS / Kuntokatu 2, Tampere). Semper tuotteista maistiaisia.

Ti 6.9. avoimet ovet yhdistyksen toimistolla. Mukana myös Eilamarin leipomo myymässä tuotteitaan. Eilamarilta voi tehdä tilauksen etukäteen, 31.8. mennessä. Tilauslomake aukeaa yhdistyksen verkkosivuilla 15.8. Semper tuotteista maistiaisia.

Ke 7.9. klo 14-18 keliakiaviikon teeman esittely Pälkäneen kirjastossa (Kehätie 4, Pälkäne). Paikalla vertaistukihenkilö. Semper tuotteista maistiaisia.
Ke 7.9. klo 14-18 yhdistys tarjoaa kahvit ja kahvileivän Keliakialiiton jäsenkortilla Antiikkikahvila ja teehuone Siirissä (Uotitie 5, Lempäälä). Paikalla vertaistukihenkilö. Semper tuotteista maistiaisia.

Ke 7.9.22 klo 14-15.30 Jalmarin Koto (Finnentie 11 36200 Kangasala). Kaikille avoimessa Teemakahvilassa jumppahetki sekä aikaa kahvittelulle. Yhdistys tarjoaa jäsenille kahvit + kahvileivän, otathan jäsenkortin mukaan, muille 3,50€. Kahvittelun jälkeen Elisen ja Heinin johdattelu aiheeseen ”Matti sairasti tietämättään, sairastatko Sinäkin?” lopuksi aikaa keskustelulle aiheesta. Ei ennakkoon ilmoittautumista. Semper tuotteista maistiaisia.

To 8.9. klo 15-18 yhdistyksen vertaistukihenkilö paikalla Terveyskauppa Mistelissä (Elotie 1, Ylöjärvi). Molemmissa Terveyskauppa Mistelin Ylöjärven myymälöissä Keliakialiiton jäsenkortilla -10% alennus normaalihintaisista tuotteista. Myös maistatuksia, mm. Semperin tuotteista.

To 8.9.2022 klo 17-21 Leivotaan gluteenitonta -kurssi Pitkäjärven koulun kotitalousluokassa (Vatialantie 4 A, Kangasala). Illan vetäjinä toimivat Kangasalan Tredun aikuisopiskelijat. Semper tuotteista maistiaisia. Sitova ilmoittautuminen 25.8.-4.9. Kurssi maksaa 5e, joka on maksettava yhdistyksen pankkitilille FI80 5087 0410 0019 81 ma 5.9. mennessä (muistathan kirjoittaa verkkopankissa viestikenttään “leivotaan gluteenitonta” ja osallistujan nimen!). Ilmoitathan muut ruokarajoitteet, mikäli ilmoittaudut puhelimitse. Ota mukaan essu ja sisäkengät.

La 10.9. klo 13-14 luento “Riittävästi kuitua gluteenittomasta ruokavaliosta?” Pääkirjasto Metson Pihlaja-luentosalissa (Pirkankatu 2, Tampere). Luento sopii niin uusille kuin vanhoille keliaakikoille. Luennoitsijana Sanna Arnala Keliakialiitosta. Kahvitarjoilu. Ilm. alk. 21.8. Semper tuotteista maistiaisia.

Lisäksi:
Pääkirjasto Metsossa ja osassa sivukirjastoista keliakiaviikon ajan esillä gluteenittomuuteen liittyviä kirjoja.

Tervetuloa mukaan kaikkiin Keliakiaviikon tapahtumiin kuulemaan lisää keliakiasta ja tutustumaan yhdistyksen toimintaan!