Yhdistyksemme

Pirkanmaan keliakiayhdistyksen tavoitteena on toimia keliaakikkojen ja muiden gluteenitonta ruokavaliota tarvitsevien hyväksi

• lisäämällä tietoa keliakiasta ja gluteenittomasta ruokavaliosta
  • parantamalla gluteenittomien tuotteiden saatavuutta alueen kaupoissa sekä
  • järjestämällä virkistystoimintaa jäsenilleen

Pirkanmaan keliakiayhdistys ry on perustettu vuonna 1991. Yhdistyksessä on 2397 jäsentä (31.12.2022) 24 eri kunnan alueelta. Yhdistyksen kotipaikan, Tampereen, lisäksi toiminta-alueeseen kuuluu Akaa, Honkajoki, Hämeenkyrö, Ikaalinen, Juupajoki, Jämijärvi, Kangasala, Karvia, Kihniö, Kuhmoinen, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Parkano, Pirkkala, Pälkäne, Ruovesi, Urjala, Valkeakoski, Vesilahti, Virrat ja Ylöjärvi.

Keliakialiion jäsenetuja sekä yhteistyökumppaneiden tarjoamia etuja löydät Keliakialiiton verkkosivuilta.

Yhdistyksemme hallitus

Yhdistyksellämme on vuonna 2023 7-jäseninen hallitus. Hallitus kokoontuu noin 10-12 vuodessa. Vastaamme yhdistyksemme toiminnan ideoinnista ja suunnittelusta sekä käytännön järjestelyistä.  Hallituksen jäsenten lisäksi myös muut vapaaehtoiset ovat lämpimästi tervetulleita mukaan, sillä tapahtumissamme ja muussa toiminnassa on tarvetta tekeville käsille!

Olemme jakaneet hallituksessa erilaisia tehtäviä itse kunkin osaamisen ja toiveiden mukaisesti. Hallituksen jäsenenä voit päästä esimerkiksi järjestämään tapahtumia, hoitamaan viestintää tai vastaamaan yhdistyksen lastentoiminnasta.

Haluaisitko mukaan hallitukseemme?

Yhdistyksellä on kaksi sääntömääräistä kokousta vuodessa, kevät- ja syyskokous, joissa ylintä päätäntävaltaa käyttävät jäsenet ja jotka valitsevat hallituksen. Sääntömääräisiin kokouksiin (maaliskuu & marraskuu) ovat tervetulleita kaikki jäsenet. Hallituksen jäsenet valitaan vuosittain pidettävässä yhdistyksemme syyskokouksessa. Ota meihin yhteyttä, jos olet kiinnostunut ja haluaisit kuulla asiasta tarkemmin!

Yhdistys tekee tiivistä yhteistyötä Keliakialiiton, Tampereen kaupungin, PSHP:n sekä muiden yhdistysten kanssa.

Toimintaamme ovat tervetulleita niin keliaakikot, muista syistä gluteenitonta ruokavaliota noudattavat kuin heidän läheisensäkin!

Syyskokouksessa valittu vuoden 2024 Pirkanmaan keliakiayhdistyksen hallitus. Kuvassa alarivissä vasemmalta: Mervi Katisko, Heidi Svanlund, Sonja Manner, Kaisa Nyberg. Ylärivi vasemmalta: Virpi Antila, Henna Mattsson, Maarit Erholm.

Pirkanmaan keliakiayhdistys

Mustanlahdenkatu 10, 33210 Tampere