Tapahtumat

Pirkanmaan keliakiayhdistys tarjoaa monenlaista ohjelmaa. Tervetuloa mukaan! Toiveita ja ideoita toiminnasta sekä talkooapua saa ja on suotavaa tarjota hallituslaisten tietoon!! Yhdistyksen tapahtumarekisteriä koskevan tietosuojaselosteen näet täältä.

Lisätiedot ja mahdolliset muutokset, seuraa Pirkanmaan keliakiayhdistyksen facebook- ja www-sivuja, Gluteeniton elämä -lehteä, Aamulehden yhdistyspalstaa tai soita 040 1366 605.
Ilmoittautuminen puhelimitse yhdistyksen numeroon
040 1366 605​ tai osoitteessa https://pirkanmaa.keliakiayhdistys.fi/tapahtumat/ilmoittautuminen/

L O K A K U U

Ma 21.10.2019 klo 17 Aikuisten gluteeniton leivontakurssi. Tampereen ammattikorkeakoulu, Catering studio, opetuskeittiöille on oma sisäänkäynti samalta seinustalta kuin Kuntokadun pääovi (Kuntokatu 3, 33520 Tampere). Tule leipomaan yhdessä TAMK:n restonomiopiskelijoiden kanssa. Leivotaan juustosarvia, karjalanpiirakoita, taateli-porkkanakakkua, lusikkaleipiä ja toscapiirakkaa. Mukaan mahtuu 10 henkeä. Sitova ilmoittautuminen ja maksaminen yhdistyksen tilille FI80 5087 0410 0019 81, 20 €/henkilö, 18.10.2019 mennessä. Ota maksukuitista tuloste tai kuva ja esitä se kurssilla. Ota mukaan esiliina ja tarvittaessa matalat sisäkengät.

Ti 22.10.2019 klo 18 Gluteeniton ilta yhdistyksen toimistolla (Mustanlahdenkatu 10, 33210 Tampere). Katsotaan lääkäri LT Pilvi Laurikan luento keliaakikon pitkittyneistä vatsaoireista.

Ke 23.10.2019 klo 13–17 yhdistyksen esittelyä TAYS:n pääaulan Kohtaamispaikka-järjestötilassa (Teiskontie 35, 33521 Tampere).

To 24.10.2019 klo 16-18 Syystapahtuma Parkanon kirjastolla (Parkanontie 57,  39700 Parkano). Ravitsemusterapeutti Aapeli Lahtinen kertoo gluteenittomasta ruokavaliosta.
Tervetuloa keliaakikot ja läheiset, sekä myös muut asiasta kiinnostuneet! Kahvitarjoilu kera gluteenittoman leivoksen.

Ti 29.10.2019 klo 11–14 Tiistaitapaaminen toimistolla.

Ke 30.10.2019 klo 17 Pizzailta 13–17-vuotiaille teemalla Halloween yhdistyksen toimistolla (Mustanlahdenkatu 10, 33210 Tampere), ota kaveri mukaan, lautapelien pelaamista. Yhdistys tarjoaa pizzat. Ilmoita valitsemasi pizza Kotipizzan repertuaarista ilmoittautumislomakkeella ma 28.10.2019 mennessä.

M A R R A S K U U

Ti 5.11.2019 klo 17 Aikuisten gluteeniton leivontakurssi: ota ei-gluteeniton kaverisi mukaan! Tampereen ammattikorkeakoulu, Catering studio, opetuskeittiöille on oma sisäänkäynti samalta seinustalta kuin Kuntokadun pääovi (Kuntokatu 3, 33520 Tampere). Tule leipomaan yhdessä TAMK:n res- tonomiopiskelijoiden kanssa. Leivotaan juustosarvia, karjalanpiirakoita, taateli-porkkanakakkua, lusikkaleipiä ja toscapiirakkaa. Mukaan mahtuu 10 henkeä. Sitova ilmoittautuminen ja maksaminen yhdistyksen tilille FI80 5087 0410 0019 81, 10 €/henkilö, 29.10.2019 mennessä. Ota maksukuitista tuloste tai kuva ja esitä se kurssilla. Ota mukaan esiliina ja tarvittaessa matalat sisäkengät. HUOM! Hinta eroaa Jäsenlehden 2/2019 tiedoista, koska saimme Keliakialiiton myöntämää järjestöavustusta tälle kurssille.

Ke 6.11.2019 klo 18. Tule mukaan katsomaan Keliakialiiton webinaari eli videoluento, jossa lääketieteen tohtori, lääkäri ja vuoden 2019 keliakiatutkija Laura Kivelä luennoi aiheesta "Keliakian liitännäissairaudet". Kahvila Hilma ja Onni, Keskuskatu 11, 35700 Vilppula. Ilmoittautuminen sirpa.andelin@gmail.com tai 044 269 7786.

La 9.11.2019 klo 12 Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous Setlementtien Rientolassa Lielahdessa (Federleynkatu 19, 33400 Tampere). Ennen kokousta, klo 11.30 alkaen, myynnissä Branderin tuotteita. Kokouksen jälkeen sotilaskotisisarten keittämät kahvit.

Ti 12.11.2019 klo 11–14 Tiistaitapaaminen toimistolla.

Ke 20.11.2019 klo 18 Infotilaisuus Kangasala-talon Valtuustosalissa. Kahvitarjoilu. Ilmoittautuminen 10.11.2019 mennessä täältä

Su 24.11.2019 klo 11–15.30 Gluteenittomat joululeivonnaiset -kurssi Sääksjärven koululla (Tampereentie 422, 33880 Lempäälä). Makeita ja suolaisia joululeivonnaisia: mm. piparit, tortut, joulupulla, limppu. Käytetään luontaisesti gluteenittomia valmistusaineita ja tutustutaan gluteenittoman leivonnan nikseihin. Opettajana Mirja Rekola. Kurssimaksu 21 €. Ilmoittautuminen Pirkan opiston nettisivuilla https://www.pirkanopisto.fi/kansalaisopisto/kurssihaku/ 16.8.–10.11.2019.

Ma 25.11.2019 alkavalla viikolla lasten jouluaiheinen kokkauskerta, lisätiedot nettisivuilla ja Facebookissa lähempänä tapahtumaa.

Ti 26.11.2019 klo 11–14 Tiistaitapaaminen toimistolla.

La 30.11.2019 klo 16 alkaen yhdistyksen pikkujoulut Campus Ravitassa (Tampereen ammattikorkeakoulun ravintola, Kuntokatu 3, 33520 Tampere). Ilmaisia pysäköintipaikkoja on ravintolan takana (kts. oheinen kartta). Hinta: aikuinen jäsen 20 €, aikuinen ei-jäsen 30 €, 6–12-vuotiaat 5 € ja alle 6-vuotiaat ilmaiseksi. Gluteenittoman ja laktoosittoman jouluruoan lisäksi tarjolla jouluista ohjelmaa ja lapsenmielistä ohjelmaa. Halukkaat voivat ottaa pienen paketin mukaan pukkivierailua silmällä pitäen. Ravintolalla on anniskeluoikeudet. Sitova ilmoittautuminen ja maksaminen yhdistyksen tilille FI80 5087 0410 0019 81  15.11.2019 mennessä, jolloin tulee ilmoittaa muut ruoka-ainerajoitteet. Sydämellisesti tervetuloa!

Joulubuffet:
Alkoholiton glögitarjoilu
Punaviinisilliä M.G; Sinappisilakkaa M, G; Savulohta tartar-tillikastikkeella L, G; Tilliperunoita M. G; Munat Skagen L, G
Granaattiomena–yrttisalaatti M, G; Rosolli ja kastike L, G; Savujuustomoussea hapanleivällä M, G; Joulumakkaraa ja sipulihilloa M, G
Lanttulaatikko L, G; Punajuuri–aurajuustovuoka L, G; Perunalaatikko L, G; Perinteisesti paistettua oman keittiön joulukinkkua M, G; Keittiömestarin sinappi L, G
Leipävalikoima M, G
Kahvi tai haudutettu tee; Taateli–juustokakku L, G; Pannacotta puolukalla L, G
M = maidoton, L = laktoositon, G = gluteeniton

J O U L U K U U

Ti 10.12.2019 klo 11–14 Tiistaitapaaminen toimistolla. Vuoden viimeinen kerta, tarjolla joulupuuroa.