Tapahtumat

Pirkanmaan keliakiayhdistys tarjoaa monenlaista ohjelmaa. Tervetuloa mukaan! Toiveita ja ideoita toiminnasta sekä talkooapua saa ja on suotavaa tarjota hallituslaisten tietoon!! Yhdistyksen tapahtumarekisteriä koskevan tietosuojaselosteen näet ilmoittautumis-sivun alasivulta eli täältä.

Lisätiedot ja mahdolliset muutokset, seuraa Pirkanmaan keliakiayhdistyksen facebook- ja www-sivuja, Gluteeniton elämä -lehteä, Aamulehden yhdistyspalstaa tai soita 03 223 5822.
Ilmoittautuminen puhelimitse yhdistyksen numeroon 03 223 5822 tai osoitteessa https://pirkanmaa.keliakiayhdistys.fi/ilmoittautuminen-retkille-ja-tap/

HUHTIKUU 2019

Ma 29.4. klo 17 Aikuisten gluteeniton leivontakurssi, osa 3, Tampereen ammattikorkeakoulu, Catering Studio, opetuskeittiöille on oma sisäänkäynti samalta seinustalta kuin Kuntokadun pääovi (Kuntokatu 3, 33520 Tampere). Kurssi toteutetaan yhdessä restonomiopiskelijoiden kanssa. Mukaan mahtuu 10 henkeä. Sitovat ilmoittautumiset netissä tai puhelimitse 22.4. mennessä. Maksu 20 € maksetaan paikan päällä. Ota mukaan esiliina sekä matalat sisäkengät. Leivotaan juustosarvia, foccacia-leipää, suolaisia tuulihattuja, riisipiirakoita ja porkkanasämpylöitä. VAPAANA 4 PAIKKAA (TILANNE 17.4.)

Jos olet ajatellut hakea yhdistyksen kautta tuettua lomaa, tee se NYT :o)

Pirkanmaan keliakiayhdistys on tehnyt varauksen Solaris-lomat ry:n kanssa. Tuettu loma on tarkoitettu vähävaraisille, jotka eivät omin varoin pysty lomaa järjestämään. Loman tarkoitus on antaa eväitä arjessa selviytymiseen ja parantaa lomalaisen omaa elämänhallintaa. Vertaistuki ja yhdessä oleminen on tärkeää.

Lomapaikka: Kylpylähotelli Sani (Kalajoki)

Lomateema: Vertaistukiloma yhteisöille

Loma-aika: 12.–17.8.2019

Henkilömäärä: minimi 20 henkeä, maksimi 30 henkeä

Omavastuu: 110 €/aikuinen/5 vrk

Hakemusten palautus: 3 kk ennen lomaa

Hintaan sisältyy majoitus on kahden hengen huoneissa, täysihoito (aamupala, lounas ja päivällinen) sekä vapaa-ajan ohjelma.

Hakijoita pitäisi olla reilusti enemmän kuin paikkoja on varattu. HUOM! Hakijoilta ei edellytetä yhdistyksen jäsenyyttä; lomalle voi hakea kuka tahansa kyseiseen kohderyhmään kuuluva.

Paperisia hakemuksia on yhdistyksen toimistolla. Jos haluat sellaisen täyttää, soita joko yhdistyksen numeroon 03 223 5822 tai Millalle, gsm 040 867 7674 ja sovi lomaketärskyt. Paperiset hakemukset lähtevät toimistolta postiin ti 30.4., joten mikäli täytät hakemuksen käsin, toimita se toimistolle viimeistään pe 26.4.

Hakemuksen voi täyttää myös netissä https://www.solaris-lomat.fi/kuka-voi-hakea/ennen-kuin-haet/?theme=

Jokaisen lomaa hakevan tulee täyttää hakemus huolellisesti. Taloutta kohden täytetään vain yksi hakemus. Tuettua lomaa voidaan myöntää korkeintaan joka toinen vuosi. Hakemuksesta tulee ehdottomasti löytyä seuraavat tiedot:

• Hakijan nimi, osoite ja henkilötunnus
  • Jos puoliso hakee lomaa, em. tiedot myös häneltä
  • Kaikkien taloudessa asuvien tulotiedot, vaikka ei osallistuisi lomalle
  • Perusteluosa kaikilta osin, sillä ilman perusteluja lomaa ei voida myöntää
  • Ryhmänne nimi (kohdassa 2)

Solaris-lomat ry käsittelee hakemukset. Myönteiseen lomapäätökseen vaikuttavat taloudelliset, terveydelliset ja sosiaaliset perusteet. Lomalle valituille lähetetään kutsu ja omavastuulasku noin kuukausi ennen lomaa.

TOUKOKUU 2019

Suunniteltu kevätretki siirretään syksyyn 2019, tarkempia tietoja yhdistyksen Jäsenlehdestä 2/2019.

Keski–Suomen keliakiayhdistys järjestää su 5.5.–la11.5.2019 kylpylämatkan Pärnuun yhdessä MatkaMäkelän kanssa. Tampereelta on mahdollista päästä bussiin Lahdesjärven ABC:ltä, missä pidetään Jyväskylästä tulevan bussin kahvitauko su 5.5. klo 6.30–7.00.

Sama bussi on koko ajan matkassa ja yhdistys on neuvotellut Superior-tason huoneen tavallisen huoneen hinnalla. Matkan hinta: 607 eur/hlö/2 hengen huoneessa täysihoidolla tai 765 eur/hlö/1 hengen huoneessa täysihoidolla. Nettisivulta https://keski-suomi.keliakiayhdistys.fi/tapahtumat/ löytyvät sekä matkan esite (pdf) että linkki ilmoittautumiseen. Sitovat varaukset 31.3.2019 mennessä. Keski–Suomen keliakiayhdistyksessä yhteyshenkilönä toimii Heli Kara, gsm 040 573 8622, email helikara@hotmail.com. Tämä on keliakiayhdistysten yhteistyötä parhaimmillaan, joten tarttukaahan halukkaan tilaisuuteen!

Ti 14.5. klo 11–14 Tiistaikerho toimistolla

Ti 28.5. klo 11–14 Tiistaikerho toimistolla, kerho jää tämän jälkeen kesätauolle ja jatkaa 6.8.

KESÄKUU 2019

La 15.6. Koko perheen kesäretki Sastamalaan Herra Hakkaraisen taloon.

SYYSKUU 2019  Teatteriin keliakiaviikolla

Pe 6.9.2019 Komediateatterin esitys ”Vilpitön mieli” klo 19. Hinta 55 €/hlö (sis. lipun ja illallisen). Sitovat ilmoittautumiset yhdistyksen nettilomakkeella https://pirkanmaa.keliakiayhdistys.fi/ilmoittautuminen-retkille-ja-tap/ tai puhelimitse numeroon 03 223 5822 ja maksu 20.7. mennessä. Maksaessasi yhdistyksen tilille FI80 5087 0410 0019 81 kirjoita maksun viestikenttään "Teatteri 6.9./osallistujien nimet, jotka maksat".

Voit ottaa mukaan ei-gluteenittoman tuttavasi tai sukulaisen. Komediateatteri sijaitsee lähellä Tampereen Tuomiokirkkoa osoitteessa Lapintie 3 a, 33100 Tampere