Tapahtumat

Pirkanmaan keliakiayhdistys tarjoaa monenlaista ohjelmaa. Tervetuloa mukaan! Toiveita ja ideoita toiminnasta sekä talkooapua saa ja on suotavaa tarjota hallituslaisten tietoon!! Yhdistyksen tapahtumarekisteriä koskevan tietosuojaselosteen näet täältä.

Lisätiedot ja mahdolliset muutokset, seuraa Pirkanmaan keliakiayhdistyksen facebook- ja www-sivuja, Gluteeniton elämä -lehteä, Aamulehden yhdistyspalstaa tai soita 040 1366 605.
Ilmoittautuminen puhelimitse yhdistyksen numeroon
040 1366 605​ tai osoitteessa https://pirkanmaa.keliakiayhdistys.fi/tapahtumat/ilmoittautuminen/

S Y Y S K U U

Ti 24.9.2019 klo 18 Gluteeniton ilta yhdistyksen toimistolla (Mustanlahdenkatu 10, 33210 Tampere). Kouluttaja, liikunnan- ja hyvinvointialanyrittäjä Tiina Hakio Hapettimelta luennoi aiheesta “Arki aktiiviseksi – Pienet teot, suuret hyödyt”.

To 26.9.2019 klo 18–20.30 Gluteeniton Raxin pizzabuffet (Hämeenkatu 5, 33100 Tampere). Listahinnat. Sitovat ilmoittautumiset ke 18.9.2019 mennessä.

La 28.9.2019 Syysretki Loimaalle. Huom! Lähtöajat ovat suuntaa antavia, ne tarkentuvat myöhemmin!
Klo 7.00 Parkanon Shell
Klo 7.30 Ikaalinen Neste
Klo 7.50 Hämeenkyrö, S-marketin pysäkki
Klo 8.10 Ylöjärvi, Matkatie
Klo 8.30 Tampere, Vanha kirkko
Klo 9.00 Lempäälä E, liittymä nro 34
(Kylmäkoski, Turuntien varren pysäkki)
Klo 9.20 Urjalan Neste/Makeistukku
n. klo 10.00 Wanha kanala, Loimaa. Tilan esittely ja yrityksen tarina, tilapuodin ostoksia; Lounas; Gluteenittoman leivontasarjan esittely ja maistatus; Kahvit.

N. klo 14.30 Suomen maatalousmuseo Sarka. Opastettu kierros näyttelyyn, aiheena “Ennen koneita”.
Paluu Tampereelle n. klo 18.00. Pois voi jäädä siltä pysäkiltä, mistä on noussut bussiin.
Hinta yhdistyksen jäseniltä 20 €, ei-jäseniltä 35 €. Hinta sisältää bussimatkat, lounaan, kahvit, sisäänpääsyn museoon sekä opastetun kierroksen. Sitova ilmoittautuminen 15.9.2019 mennessä. Mikäli maksu ei ole tullut 15.9. mennessä yhdistyksen tilille FI80 5087 0410 0019 81, ilmoittautuminen raukeaa.
Lisätietoja kohteistamme löytyy:
www.wanhakanala.fi
www.sarka.fi

L O K A K U U

Ti 1.10. klo 11–14 Tiistaikerho toimistolla.

Ti 1.10.2019 klo 17 Aikuisten gluteeniton leivontakurssi: ota ei-gluteeniton kaverisi mukaan! Tampereen ammattikorkeakoulu, Catering studio, opetuskeittiöille on oma sisäänkäynti samalta seinustalta kuin Kuntokadun pääovi (Kuntokatu 3, 33520 Tampere). Tule leipomaan yhdessä TAMK:n restonomiopiskelijoiden kanssa. Leivotaan makeita ja suolaisia leivonnaisia, valikoima käy ilmi yhdistyksen nettisivuilta lähempänä tapahtumaa. Mukaan mahtuu 10 henkeä. Sitova ilmoittautuminen ja maksaminen yhdistyksen tilille FI80 5087 0410 0019 81, 10 €/henkilö, 24.9.2019 mennessä. HUOM! Hinta eroaa Jäsenlehden 2/2019 tiedoista, koska saimme Keliakialiiton myöntämää järjestöavustusta tälle kurssille.

Su 6.10.2019 Klo 10–16 Luontoretki Sastamalaan Ritajärven luonnonsuojelualueelle. Alueen muodostavat kolme erämaista järveä, joiden ympärillä retkeilyreitit polveilevat vanhojen metsien monimuotoisissa maisemissa. Reittien pituudet: Valkeajärvi 2,3 km, Ylinen Ritajärvi 4,4 km ja Alinen Ritajärvi 4,8 km. Alueella on laavu, 4 kuivakäymälää, 8 tulentekopaikkaa, luonnonnähtävyys, muutama näköalapaikka ja pitkospuista. Rakenteet ovat ns. viimeisen päälle.Sitova ilmoittautuminen tapahtuu maksamalla 5 €/osallistuja yhdistyksen tilille FI80 5087 0410 0019 81 (Kirjoita viesti-kenttään Ritajärvi ja osallistujien nimet) JA täyttämällä ilmoittautumislomake netissä ti 24.9.2019 mennessä.
Omat eväät ja juotavat omakustanteisesti, yhdistys tarjoaa makkarat ja sinapit/ketsupit. Sään mukainen vaatetus. Luento/keskustelua gluteenittoman retkiruokailun nikseistä.
Aikataulu:
Klo 10.00 Lähtö Vanhalta kirkolta (Puutarhakatu 4, 33100 Tampere)
N. klo 10.50 Sastamalan linja-autoasema (Puistokatu 11, 38200 Vammala), napataan Sastamalan keliakiayhdistyksen jäseniä kyytiin.
N. klo 11.30 perillä Ritajärvellä
Klo 14.30 lähtö takaisin
N. klo 16.00 Perillä Vanhalla kirkolla Tampereella

Ma 7.10.2019 alkavalla viikolla lasten Halloween-kokkausta, lisätietoja nettisivuilla ja Facebookissa lähempänä tapahtumaa.

Ke 9.10.2019 klo 18–19 Luento “Osteoporoosi ja nivelrikko; eroja ja yhtäläisyyksiä” Sampolan auditoriossa (Sammonkatu 2, 33540 Tampere). Luennoitsijana LkT Tiina Huusko. Järjestäjät: Pirkanmaan luustoyhdistys ry, Pirkanmaan keliakiayhdistys ry ja Tampereen seudun työväenopisto. Yhdistyksen esittelyä auditorion edessä klo 17.30–18.

To 10.10.2019 klo 17.30 Tutustumisretki Branderille Pirkkalaan (Haikanvuori 5A, 33960 Pirkkala). Toimitusjohtaja Eerikki Lounamaa esittelee yritystä. Tuotemyyntiä. Brander tarjoaa kahvit. Koska paikalle ei pääse julkisilla kulkuvälineillä, ilmoita JOS tarvitset kyydin: soita/tekstaa yhdistyksen numeroon tai täytä lomake yhdistyksen nettisivujen ilmoittautumissivulla. Lähtö yhdistyksen toimistolta klo 17. Ilmoittautumiset 3.10.2019 mennessä.

Ti 15.10.2019 klo 11–14 Tiistaitapaaminen toimistolla.

Ma 21.10.2019 klo 17 Aikuisten gluteeniton leivontakurssi. Tampereen ammattikorkeakoulu, Catering studio, opetuskeittiöille on oma sisäänkäynti samalta seinustalta kuin Kuntokadun pääovi (Kuntokatu 3, 33520 Tampere). Tule leipomaan yhdessä TAMK:n restonomiopiskelijoiden kanssa. Leivotaan makeita leivonnaisia, valikoima käy ilmi yhdistyksen nettisivuilta lähempänä tapahtumaa. Mukaan mahtuu 10 henkeä. Sitova ilmoittautuminen ja maksaminen yhdistyksen tilille FI80 5087 0410 0019 81, 20 €/henkilö, 14.10.2019 mennessä

Ti 22.10.2019 klo 18 Gluteeniton ilta yhdistyksen toimistolla (Mustanlahdenkatu 10, 33210 Tampere). Katsotaan lääkäri LT Pilvi Laurikan luento keliaakikon pitkittyneistä vatsaoireista.

Ke 23.10.2019 klo 13–17 yhdistyksen esittelyä TAYS:n pääaulan Kohtaamispaikka-järjestötilassa (Teiskontie 35, 33521 Tampere).

Ti 29.10.2019 klo 11–14 Tiistaitapaaminen toimistolla.

Ke 30.10.2019 klo 17 Pizzailta 13–17-vuotiaille teemalla Halloween yhdistyksen toimistolla (Mustanlahdenkatu 10, 33210 Tampere), ota kaveri mukaan, lautapelien pelaamista. Yhdistys tarjoaa pizzat.

M A R R A S K U U

Tiistaina 5.11.2019 klo 17 Aikuisten gluteeniton leivontakurssi: ota ei-gluteeniton kaverisi mukaan! Tampereen ammattikorkeakoulu, Catering studio, opetuskeittiöille on oma sisäänkäynti samalta seinustalta kuin Kuntokadun pääovi (Kuntokatu 3, 33520 Tampere). Tule leipomaan yhdessä TAMK:n res- tonomiopiskelijoiden kanssa. Leivotaan makeita ja suolaisia leivonnaisia, valikoima käy ilmi yhdistyksen nettisivuilta lähempänä tapahtumaa. Mukaan mahtuu 10 henkeä. Sitova ilmoittautuminen ja maksaminen yhdistyksen tilille FI80 5087 0410 0019 81, 10 €/henkilö, 29.10.2019 mennessä. HUOM! Hinta eroaa Jäsenlehden 2/2019 tiedoista, koska saimme Keliakialiiton myöntämää järjestöavustusta tälle kurssille.
La 9.11.2019 klo 12 Yhdistyksen sääntömääräinen syyskokous Setlementtien Rientolassa Lielahdessa (Federleynkatu 19, 33400 Tampere). Ennen kokousta, klo 11.30 alkaen, myynnissä Branderin tuotteita. Kokouksen jälkeen sotilaskotisisarten keittämät kahvit.
Ti 12.11.2019 klo 11–14 Tiistaitapaaminen toimistolla.
Ke 20.11.2019 klo 18 Infotilaisuus Kangasala-talon Valtuustosalissa. Kahvitarjoilu. Ilmoittautuminen 10.11.2019 mennessä.
Su 24.11.2019 klo 11–15.30 Gluteenittomat joululeivonnaiset -kurssi Sääksjärven koululla (Tampereentie 422, 33880 Lempäälä). Makeita ja suolaisia joululeivonnaisia: mm. piparit, tortut, joulupulla, limppu. Käytetään luontaisesti gluteenittomia valmistusaineita ja tutustutaan gluteenittoman leivonnan nikseihin. Opettajana Mirja Rekola. Kurssimaksu 21 €. Ilmoittautuminen Pirkan opiston nettisivuilla https://www.pirkanopisto.fi/kansalaisopisto/kurssihaku/ 16.8.–10.11.2019.

Ma 25.11.2019 alkavalla viikolla lasten jouluaiheinen kokkauskerta, lisätiedot nettisivuilla ja Facebookissa lähempänä tapahtumaa.
Ti 26.11.2019 klo 11–14 Tiistaitapaaminen toimistolla.
La 30.11.2019 klo 16 alkaen yhdistyksen pikkujoulut Campus Ravitassa (Tampereen ammattikorkeakoulun ravintola, Kuntokatu 3, 33520 Tampere). Ilmaisia pysäköintipaikkoja on ravintolan takana (kts. oheinen kartta). Hinta: aikuinen jäsen 20 €, aikuinen ei-jäsen 30 €, 6–12-vuotiaat 5 € ja alle 6-vuotiaat ilmaiseksi. Gluteenittoman ja laktoosittoman jouluruoan lisäksi tarjolla jouluista ohjelmaa ja lapsenmielistä ohjelmaa. Halukkaat voivat ottaa pienen paketin mukaan pukkivierailua silmällä pitäen. Ravintolalla on anniskeluoikeudet. Sitova ilmoittautuminen ja maksaminen yhdistyksen tilille FI80 5087 0410 0019 81  15.11.2019 mennessä, jolloin tulee ilmoittaa muut ruoka-ainerajoitteet. Sydämellisesti tervetuloa!

Joulubuffet:
Alkoholiton glögitarjoilu
Punaviinisilliä M.G; Sinappisilakkaa M, G; Savulohta tartar-tillikastikkeella L, G; Tilliperunoita M. G; Munat Skagen L, G
Granaattiomena–yrttisalaatti M, G; Rosolli ja kastike L, G; Savujuustomoussea hapanleivällä M, G; Joulumakkaraa ja sipulihilloa M, G
Lanttulaatikko L, G; Punajuuri–aurajuustovuoka L, G; Perunalaatikko L, G; Perinteisesti paistettua oman keittiön joulukinkkua M, G; Keittiömestarin sinappi L, G
Leipävalikoima M, G
Kahvi tai haudutettu tee; Taateli–juustokakku L, G; Pannacotta puolukalla L, G
M = maidoton, L = laktoositon, G = gluteeniton

J O U L U K U U

Ti 10.12.2019 klo 11–14 Tiistaitapaaminen toimistolla. Vuoden viimeinen kerta, tarjolla joulupuuroa.