Yhdistystoimintamme keskeisiä tehtäviä ovat mm.

vertaistuen antaminen,
tiedottaminen,
jäsentapaamiset, (Tiistaikerho ja Keliakiaillat),
asiantuntijaluennot,
virkistystoiminta, kuten erilaiset retket,
leivontakurssit,
yleisen keliakiatiedon lisääminen,
keliakiatuotteiden saatavuuden parantaminen

Yhdistyksen jäsenyys:
Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä jokainen, joka haluaa edistää yhdistyksen tarkoitusta.
Jäsenmaksuun sisältyy 5 kertaa vuodessa ilmestyvä Keliakia-lehti.
Jäsenellä on oikeus käyttää Keliakialiiton erikoislääkärin ja ravitsemusterapeutin
puhelinpalveluita sekä oman yhdistyksen tarjoamia palveluita.
- keliakiaillat, lähes kuukausittain
- tiistaikerho kokoontuu parillisen viikon tiistaisin kello 11 toimistolla.
- kevät- ja syyskokouksen maalis- ja marraskuussa
- erilaisia tapahtumia Keliakiaviikolla, mm. avoimet ovat toimistolla, toritapahtuma Tammelan torilla
- vuosittaiset joulujuhlat

Kuvassa vasemmalta puheenjohtaja Marja Heikkilä, sihteeri Elise Välisaari ja palkittavat Tarja Kotakorpi Nokialta ja Eija Hyvärinen Ylöjärveltä.
LT Marja-Leena Lähdeaho kertoi tämänhetkisistä tutkimuksista.
Elise Välisaari ja Pertti Regnell

Pirkanmaan Keliakiayhdistys palkitsi

Pirkanmaan Keliakiayhdistys palkitsi kevätkokouksen yhteydessä 29.3. yhdistyksen aktiivisia vapaaehtoistoimijoita. Vuoden 2013 vapaaehtoistoimija -tunnustus, kunniakirjan ja Aalto-maljakon kera, myönnettiin Tarja Kotakorvelle. Tarja on ollut usean vuoden ajan aktiivinen vertaistukihenkilö ja hallituksen jäsen. Hän on järjestänyt kotipaikkakunnallaan Nokialla useita tapahtumia ja vuonna 2013 keliakiaviikolla mm. Nokian kirjastossa lapsille suunnatun satutunnin ja yhdistyksen toimistolla Tampereella lasten tapahtuman.

Vuoden vapaaehtoistoimija -kunniamaininta kunniakirjan kera myönnettiin vertaistukihenkilöille Eija Hyväriselle Ylöjärveltä ja Heli Syrjälälle Nokialta. He molemmat ovat toimineet aktiivisesti vertaistukihenkilöinä ja nyt Hehkuva-projektin pilottiryhmän jäseninä järjestämässä mm. pänniikö, kun...-tapahtumia.

Kevätkokouksessa palkittiin myös yhdistyksen hallituksessa työskenteleviä aktiivitoimijoita Elise Välisaarta ja Pertti Regnelliä. Heille luovutettiin Keliakialiiton myöntämät kultaiset ansiomerkit. Elise Välisaari on toiminut yhdistyksen aktiivijäsenenä, mm. vertaistukihenkilönä, vertaistukivastaavana, tiedottajana ja hallituksen jäsenenä sekä sihteerinä. Hän on toiminut yhdistyksessä lähes koko yhdistyksen toiminta-ajan, yli 20 vuotta.

Pertti Regnell on toiminut yhdistyksessä aktiivisesti jo alkuajoista lähtien, jolloin ei vielä ollut virallista yhdistystä, nimen ollessa Keliakiakehrääjät, mm. vertaistukihenkilönä, rahastonhoitajana ja hallituksen jäsenenä.

Kevätkokouksen jälkeen keliakiatutkija LL Marja-Leena Lähdeaho kertoi keliakiatutkimuksista, jo menneistä, meneillään olevista ja tulevista Luennon jälkeen kokousväellä oli mahdollisuus esittää kysymyksiä.

Luennon jälkeen yhdistys tarjosi kokousväelle kahvit.