Keliakiaviikko 2021

“Gluteenitonta? Kyllä, kiitos!”

Ole hyvä ja tarkista koronaviruspandemian johdosta tapahtumien toteutuminen lähempänä ajankohtaa joko yhdistyksen verkkosivuilta tai puhelimitse 040 1366 605. Erityisesti tiistaitapaamisten suhteen kannattaa tarkistus tehdä.

Tavoite: lisätä tietoutta ja ymmärrystä glut. ruokavaliosta. Kohderyhmä: kaikki glut. ruokavaliosta ja tuotteista eri syistä kiinnostuneet.

Ma 6.9.2021
Klo 10–14
Tampereen yliopistollisen keskussairaalan OLKA®-pisteellä on tavattavissa Pirkanmaan keliakiayhdistyksen aktiiveja. Tule juttelemaan kanssamme keliakiasta ja gluteenittomuudesta! Tapahtuma järjestetään koronatilanteen sallimissa rajoissa.

SIIRRETTY tiistaille 14.9. klo 11-17
Klo 11–17
Avoimet ovet yhdistyksen toimistolla (Mustanlahdenkatu 10, 33210 Tampere). Gluteeniton kahvi- ja teetarjoilu. Tule tutustumaan uusittuun toimitilaamme! Syksyn tiistaitapaamiset alkavat, klo 11–14.

Ke 8.9.2021
Klo 17
”Kokataan yhdessä gluteenitonta” Kangasalan Marttojen kanssa Pitkäjärven koulun kotitalousluokassa (Vatialantie 4 A, 36240 Kangasala).
Valmistamme ryhmissä ruokaa ja leipää, kaikki gluteenittomana.
Tilaisuuteen mahtuu 16 henkilöä, etusija Pirkanmaan keliakiayhdistyksen jäsenillä.
Sitova ilmoittautuminen yhdistyksen verkkosivuilla ilmoittautumislomakkeen kautta tai puhelimitse yhdistyksen numeroon 040 1366 605 ja maksamalla 5 € yhdistyksen pankkitilille FI80 5087 0410 0019 81 ti 31.8.2021 mennessä. Muistathan kirjoittaa verkkopankissa viestikenttään “kokataan yhdessä gluteenitonta” ja osallistujan nimen. Ilmoitathan muut ruokarajoitteesi, mikäli ilmoittaudut puhelimitse. Ota mukaan essu ja sisäkengät. Illan vetäjinä toimivat Noora ja Veera, jotka ovat aiemmin kouluttautuneet kokeiksi, ja laajentavat nyt osaamistaan leipuri-konditoria -linjalla Kangasalan Tredussa. --> Ilmoittautumislomake

To 9.9.2021
Klo 14- Antiikkikahvila ja teehuone Siiri
(Uotintie 5, 37500 Lempäälä).
Keliakialiiton jäsenkorttia näyttämällä saa yhdistyksen tarjoaman kahvin ja gluteenittoman leivonnaisen.

La 11.9.2021
Klo 9–13 yhdistyksen infoteltta Tammelan torilla.
Klo 9–13 Iloiset Ässät myyvät tuotteitaan
, kts. https://www.iloisetassat.fi/
Vuonna 2020 perustettu Iloiset Ässät myy gluteenitonta grilliruokaa. Valikoima vaihtelee tapahtumien mukaan, myynnissä on ollut mm. gluteenittomia lihapiirakoita ja hot dogeja. Myyntivaunusta on saatavilla myös Gluteeniton Leipomo ILONAn tuotteita, joita voi tilata Iloisilta Ässiltä ennakkoon.
Klo 12–14 Syödään yhdessä –tapahtuma Nuijantalolla, Kahvila ja Putiikki (Onkkaalantie 102, 36600 Pälkäne). Jäsenkorttia näyttämällä saa lounaskeiton gluteenittoman sämpylän kera, sekä kahvin ja leivonnaisen. Ennakkoilmoittautumiset viimeistään la 4.9.2021 mennessä: Raili / 040 528 6712 ja Henna / 040 776 5481.

Ti 14.9.2021 --> SIIRRETTY tiistailta 7.9. klo 11-17
Klo 11–17